تجهیزات پزشکی

تجهیزات ، ملزومات و لوازم پزشکی یکبار مصرف

تجهیزات پزشکی

تجهیزات ، ملزومات و لوازم پزشکی یکبار مصرف

نیدل ‌استیک و جراحات ناشی از آن

صدمات سر سوزن چیست؟

جراحات ناشی از نیدل ‌استیک به طور تصادفی باعث سوراخ شدن پوست می شود.

صدمات ناشی از نیدل ‌استیک (needlestick) برای افرادی که با سرنگ های هیپودرمیک و سایر تجهیزات پزشکی سوزنی کار می کنند ، خطر محسوب می شود. این صدمات می تواند در هر زمان که افراد از سوزن استفاده می کنند ، جداسازی یا دفع آنها انجام دهند ، رخ دهد. در صورت عدم رعایت اصول ایمنی ، سوزن ها می توانند در پارچه های پزشکی یا زباله پنهان شوند و به سایر افرادی که به طور غیر منتظره با آنها روبرو می شوند جراحت وارد سازد.

“اشیاء تیز” شامل سوزن ها ، و همچنین مواردی مانند اسکالپ ها ، لنست ها ، تیغ ها ، قیچی ، سیم فلزی ، جمع کننده ، گیره ، پین ، منگنه ، برش دهنده ها و وسایل شیشه ای است. در اصل ، هر شیئی که قادر به زخم کردن پوست است ، می تواند “تیز” تلقی شود.

نیدل ‌استیک و جراحات ناشی از آن

تزریق عضلانی

تزریق عضلانی چیست ؟

بررسی اجمالی

تزریق عضلانی چیست ؟ تزریق عضلانی تکنیکی است که برای رساندن یک دارو به عمق عضلات استفاده می شود. این تکنیک اجازه می دهد تا دارو به سرعت به جریان خون جذب شود. ممکن است شما آخرین تزریق تزریق عضلانی را یک مطب پزشکتان دریافت کرده باشید ، مانند آنفولانزا .

در برخی موارد، فرد ممکن است Intramuscular Injections را نیز خود انجام دهد. به عنوان مثال، داروهای خاصی که برای درمان بیماریهای متعدد مانند روماتیسم  مفصلی (آرتریت روماتوئید ) صورت می پذیرد.

تزریق عضلانی چیست؟

تزریق داخل عضلانی یک روش معمول در پزشکی مدرن است. از این نوع تزریق برای ارسال دارو و واکسن به بدن استفاده می گردد. چندین دارو و تقریبا همه واکسن های تزریقی به این روش تزریق می شوند .  

تزریق عضلانی زمانی استفاده می شود که سایر روش های تزریق توسط پزشک توصیه نمی شود. این شامل :

  • دهان (به داخل معده)

  • وریدی (تزریق داخل رگ)

  • زیر جلدی (تزریق داخل بافت چربی درست زیر لایه پوست)

تزریق عضلانی

اسکالپ وین و موارد استفاده آن

این کالای تجهیزات پزشکی به نام های اسکالپ وین ، سوزن پروانه ای (butterfly needle) ، ست تزریق بالدار و scalp vein شناخته می شود. اسکالپ چیست ؟ موارد استفاده از اسکالپ در پزشکی به چه صورت است ؟ اجزاء اسکالپ وین کدامند ؟ کاربردهای سوزن پروانه ای در پزشکی چگونه است ؟ انواع مختلف اسکالپ کدامند ؟

اسکالپ چیست ؟

اسکالپ به نام های مختلف مانند اسکالپ وین و سر سوزن پروانه ای شناخته می شود.

ست تزریق بالدار – که همچنین به عنوان سرسوزن پروانه ای  یا اسکالپ وین (scalp vein) – شناخته می شود – یک ابزار تجهیزات پزشکی برای سوراخ کردن رگ است. scalp vein یکی از پرمصرف ترین تجهیزات پزشکی بیمارستانی است. علت مصرف بالای این ابزار پزشکی کاربردهای چندگانه و عملکرد بالای آن است.

اسکالپ وین و موارد استفاده آن

خرید سرنگ

سرنگ از جمله پرمصرف ترین تجهیزات پزشکی در این صنعت است. از همین رو خرید سرنگ و توجه به معیارهای انتخاب بهترین سرنگ بسیار حائز اهمیت است. ما در این مقاله سعی می کنیم مهمترین نکات در خرید سرنگ را به تفصیل با شما ارائه دهیم. دقت داشته باشید در تولید سرنگ ها از یک استاندارد مشخص استفاده می گردد اما آنچه کیفیت سرنگ را تحت تاثیر قرار می دهد اجزاء سرنگ است.


خرید سرنگ

سرنگ از جمله پرمصرف ترین تجهیزات پزشکی در این صنعت است. از همین رو خرید سرنگ و توجه به معیارهای انتخاب بهترین سرنگ بسیار حائز اهمیت است. ما در این مقاله سعی می کنیم مهمترین نکات در خرید سرنگ را به تفصیل با شما ارائه دهیم. دقت داشته باشید در تولید سرنگ ها از یک استاندارد مشخص استفاده می گردد اما آنچه کیفیت سرنگ را تحت تاثیر قرار می دهد اجزاء سرنگ است.

خرید سرنگ

خرید میکروست و نکات مهم آن


میکروست یکی  از پرمصرف ترین تجهیزات پزشکی در حوزه محصولات بیمارستانی است. برای خرید میکروست بایستی شناخت صحیحی نسبت به این کالای پزشکی داشته باشید.

میکروست چیست ؟

میکروست یا Infusion Sets with Burettes ، برای تزریق استریل با محفظه مندرج (بوریت) برای تزریق وریدی به صورت آهسته و با حجم دقیق تزریق یا دارو تزریقی، در یک زمان معین تنظیم شده استفاده می گردد. این سیستم خطر ابتلا به هیپروولمی (حجم بیش از حد تزریق به بیمار) را کاهش می کند.

 توجه : از میکروست برای استفاده از خون و محصولات خون استفاده نکنید. 

 

نکات مهم در خرید میکروست