تجهیزات پزشکی

تجهیزات ، ملزومات و لوازم پزشکی یکبار مصرف

تجهیزات پزشکی

تجهیزات ، ملزومات و لوازم پزشکی یکبار مصرف

فناوری جدید سرنگ

محققان یک دستگاه ساده و کم هزینه برای تزریق زیر جلدی داروها با غلظت بالا را طراحی کرده اند.

محققان MIT فناوری ساده و کم هزینه برای چنین تزریقهایی ایجاد کرده اند که برای تزریق با سرنگ های معمولی می تواند بسیار سخت باشد .

این تکنولوژی تزریقِ داروهای با گران روی و ویسکوزیته بالا و سایر درمان ها را به صورت زیر جلدی امکان پذیر می کند. این دارو به عنوان راه حلی برای داروهای بیولوژیکی بسیار موثر و بسیار غلیظ ایجاد شده است که معمولاً رقیق شده و به صورت داخل وریدی تزریق می شود.

کریپا واراناسی (Kripa Varanasi) ، استاد در  MIT ، می گوید:

 “هنگامی که با تزریق دارو و مواد بیولوژیکی مواجه می شویم ، تزریق به یک چالش بزرگ تبدیل می شود. و از روشهای هایی که می توانند بیماریها را راحت تر درمان کنند جلوگیری می کند. تولیدکنندگان دارو باید تمرکز خود را بر روی بهترین فرآیندهای تولید قرار دهند . و این چالشهای تزریق مانع انجام پروسه های کاری آنها نگردد .”

سیستم تزریق

پژوهشگران سیستمی را طراحی کردند که تزریق زیر پوستی داروهایی با غلظت بالا را با کاهش نیروی تزریق مورد نیاز امکان پذیر می کند . انجام این نوع از تزریقات در حالت عادی با سرنگهای معمولی امکان پذیر نیست .

در این سیستم آنها ، مایع غلیظی که باید تزریق شود با یک مایع روان کننده احاطه کرده و جریان مایع را از طریق سوزن تسهیل می نمایند. با استفاده از روان کننده ، فقط یک هفتم نیروی تزریق برای بالاترین ویسکوزیته مورد نیاز است . و به طور موثری اجازه تزریق زیر جلدی بیش از 100 دارویی را فراهم می کنند که در حالت عادی نمی توان تزریق آنها را تجویز کرد.

فناوری جدید سرنگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد